Návštěva hasičského záchranného sboru

Dnes děti třetí třídy byly navštívit hasičský záchranný sbor v Liberci. Hasiči si na nás vymezili neskutečné dvě hodiny, kdy se nám naplno věnovali a provedli nás celou hasičskou stanicí. Od zasedačky, přes dispečink až k hasičským vozidlům přímo k výjezdům.
Děti už jsou poučené na jaká telefonní čísla se dovolat při různých situacích, co se zobrazí dispečinku, když se jim lidé dovolají na 112, kolik druhů hasičských aut mají hasiči k dispozici a konečně jak fajnové je se osvěžit vodou z hadice.

IMG_6389

Obrázek 1 z 7

 

Tvorba planet naší sluneční soustavy

Ve třetí třídě došlo k tak velkému zájmu o vesmír, že jsme museli téma povolání a horniny na chvilku odsunout stranou. Nejprve jsem se zaměřili při prvouce na naši nejbližší hvězdu a planety jsme si poté při výtvarné výchově zpracovali zvlášť. Všech osm planet jsme barevně zkoumali a všichni došli k závěru, že ta naše planeta je barevně opravdu nejsložitější.

Z planet si uděláme leporelo a při další hodině prvouky si z druhé strany vypíšeme důležité informace o každé z nich.

IMG_6350

Obrázek 1 z 5

Plavecký kurz na prvním stupni

Dnes jsme prožili ve zdraví další plaveckou lekci a příští týden to bude už naše poslední. Není to vůbec žádné lehké ráchání se ve vodě, děti musí na čas přeplavat bazén nebo musí vylovit co nejvíce puků. Dnes už při naší předposlední lekci došlo na plavání pod vodou a některým se podařilo uplavat pod vodou dokonce i 16m.

Pár neplavců si i konečně ozkoušelo plavání ve velkém bazéně, samozřejmě s malou nadnášející pomocí.

Třeťáci se budou příště už na dobrou loučit s trenérkami a druháci se budou těšit na kurz zase příští rok.

e97c9d0c-ab7f-4fda-b463-5df9fe34ad8f

Obrázek 1 z 3

Exkurze 7. a 8. třídy do historie – pevnostní město Josefov

Praktická pozorování stavby těla hmyzu v šesté třídě

Na dnešní hodině přírodopisu šesťáci pozorovali a zakreslovali stavbu těla hmyzu – v učebně chovaných pakobylek a strašilek.

Ti, kteří si netroufli na živé jedince hmyzu, pozorovali a následně zakreslovali stavbu těla hmyzu z trvalých preparátů.

Všichni si při tom prohloubili znalosti o skupině na Zemi nejrozšířenějších živočichů a potrénovali základní dovednost přírodovědce – dívat se a zaznamenávat.