V úterní TV se žačky šesté a sedmé třídy pustily do disciplin, které v sobě spojují gymnastiku s akrobacií. Vše po důkladné rozcvičení celého těla ve formě dynamického a statického prohřátí a protažení všech svalových skupin, sérii kompenzačních cviků, vyrovnávajících chybné pohybové návyky spojené mj. s dlouhým sezením ve školní lavici a sérií cviků podporující správné postavení těla, tzv. posturálních svalů, kterému se v poslední době říká “core training”.
Některým dívkám, to šlo lépe na kruzích, jiné vynikly na gymnastickém žíněnkovém pásu. Část skupiny podnikla první kroky na seznámení s přeskokem švédské bedny, nebo první krůčky na balanční kouli…
Právě švédská bedna přinesla nečekaný zážitek. Jedna skupina ji totiž oživila a navíc zaříkáváním tajných zaklínadel a silným soustředěním přivedla do pohybu. Tím jsme se dostali od striktně tělovýchovného pojetí hodiny blíže k moderním cirkusovým kouskům, popř. na hranu divadelního využití pohybu.
Zkrátka a dobře si každá skupinka našla tu formu pohybu, která ji dělá radost. A pohyb by měl být především o radosti…