Čáry a kouzla, nebo magnetismus?

V dnešní praktické hodině pracovali sedmáci s první silou, kterou jsme objevovali v rámci fyziky. Byla jí síla magnetická. Po shlédnutí videoukázek měli žáci možnost sami si ověřit, jak prokázat existenci jevu, který nemůžeme potvrdit přímým pozorováním. Za to jeho existenci zvládneme odvodit pomocí experimentu. Prokázali jsme tak nejenom existenci a orientaci magnetického pole, ale ukázali si také projevy elektromagnetické indukce – tedy jevu, který nám umožňuje mj. vyrábět elektrický proud.

Ukočírovat tuhle partu jako celek není úplně snadné. Ne, že by bylo třeba ve třídě slyšet pomyslné spadnutí špendlíku. Při laboratorní práci je ale třeba prokázat smysl pro systematickou práci, dodržovat pracovní postupy, mít pracoviště v pořádku, spolupracovat s ostatními členy týmu…s čímž mnohé děti měly, mají a zřejmě i budou mít těžkosti. V každém případě jsme společně jejich kompetence k učení a spolupráci, pokud o to měly zájem opět posunuli o kousek blíž směrem k ideálu, jemuž se všichni můžeme pouze snažit

přibližovat.