Dnešní slunný den využili žáci 4. až 8. ročníku ke zdokonalování svých lyžařských dovedností.
Pokračuje jak běžecký tak sjezdový lyžařský výcvik.
U dětí na běžkách, sjezdovkách i snowboardech pozorujeme zlepšování v lyžařské technice.
Vítáme Vás na stránkách naší základní školy. Člověk se vzdělává a učí celý život a kvalitní vzdělávání je základem dobré budoucnosti Vašich dětí.
Dnešek byl prvním dnem lyžařského běžeckého výcviku.
Žáci sedmé a osmé třídy zahájili týdenní lyžařský výcvik. Po přesunu autobusem z Liberce do Bedřichova proběhlo na stadionu v Bedřichově rozdělení do družstev a nácvik základní techniky běžeckého lyžování.
Nejrychlejší skupina se projela na Hřebínek a zpátky, ostatní zkoumali tratě v okolí Bedřichova.
Přes mlhavé počasí děti neztrácely dobrou náladu.
Oceňujeme zejména vytrvalost začátečníků, kteří v těžkém a mokrém sněhu výrazně zlepšili svoji běžeckou techniku.
Sedmáci se dnes netradičním způsobem připravovali na pololetní písemnou práci.
Nejdříve museli najít ve škole na chodbách a schodištích QR kód. Po jeho naskenování mobilním telefonem či tabletem se jim objevilo zadání příkladu. Po vypočítání příkladu se vydali hledat další QR kód…
Pracovali ve dvojicích a menších skupinkách a šlo jim to skvěle:-)
Na naší škole vedeme děti k pomoci druhým.
Před Vánoci se děti zapojily do několika charitativních akcí.
Členové parlamentu ze sedmé a osmé třídy uvařili po dvě středy oběd pro klienty denního centra Naděje ve Valdštejnské ulici.
Sedmáci se složili na 2 skutečné dárky od společnosti Člověk v tísni.
Osmáci zabalili 12 krabic od bot plných dárků pro děti v těžkých sociálních podmínkách a odvezli je na sběrné místo do Jablonce nad Nisou. Zapojili se tak do akce Krabice od bot.
Všechny fotografie najdete na školním rajčeti pod obvyklým přihlášením.
Na dnešní hodině přírodopisu sedmáci volili Miss ovoce.
Nejprve připravili ovoce, které si na hodinu přinesli, tak aby bylo co nejkrásnější.
Proběhlo tedy leštění a odstraňování drobných nedostatků. Poté každý sedmák představil kladné vlastnosti svého ovoce – barvu, tvar vůni.
V další části hodiny sedmáci ochutnávali a hodnotili chuť jednotlivých kousků ovoce.
Nakonec proběhlo hlasování.
Vítězem se stala hruška přinesená Vaškem.
Děti si nejen doplnili denní dávku vitamínu, ale také si prohloubili znalosti o odrůdách u nás pěstovaného ovoce.
Sedmáci zakončili téma Římská říše celodenním projektem na téma císařského Říma.
Unikl jako gladiátoři v online hře, ve skupinách poznávali významné císaře, sehráli scénky či vymýšleli básničky na probrané téma.
Na závěr se podívali na část filmu Gladiátor a jako třešničku na dortu vše uzavřeli úžasnou výrobou Caesar salátů:)
Sedmáci začali v minulém školním roce poznávat přírodní prostředí světa v novém předmětu, Zeměpisu. Letošní školní rok otevíráme studium regionů. Třída nejprve vytváří v menších skupinách obrysovou mapu světa, aby se následně rozdělila do expertních týmů, které zpracují tematické mapy z oblastí přírodních a společenských fenomenů zachycených v jejich prostorovém rozšíření. Následně budou nově nabyté zkušenosti uplatňovat při skládání mozaiky života v jednotlivých oblastech světa.
Práce na mapách se zatím daří velice dobře. Nezbývá, než si přát, aby nadšení a úsilí dětem vydrželo a pronikly tak do toho, jakým způsobem lze nahlížet dnešní svět. Při práci je nám nápomocen student 4. ročníku PF TUL pan Jakub Souček, který v Zeměpise a Tělesné Výchově plní v naší škole ve spolupráci s vyučujícím těchto předmětů, svým mentorem, měsíční učitelskou praxi. Její úspěšné absolvování je nutnou podmínkou k tomu, aby mohl po uzavření studia stanout před třídou samostatně.